ПЛАНУВАННЯ ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ НА НАВЧАЛЬНИЙ РІК НА ШКІЛЬНОМУ ЛОГОПЕДИЧНОМУ ПУНКТІ

У статті подані практичні наробки по плануванню логопедичної роботи на навчальний рік з орієнтовним переліком консультацій в умовах шкільного логопедичного пункту. Доступність викладеного матеріалу дозволяє сподіватися на використання публікації не тільки молодими фахівцями, а й вчителями-логопедами з певним досвідом роботи.

План роботи на навчальний рік складається з наступних розділів:

1. Організаційна робота.

2. Діагностична робота.

3. Робота в ПМПК.

4. Методична робота.

5. Робота з батьками.

6. Наступність в роботі (із шкільними психологами, вчителями початкової ланки, вчителями за індивідуальною формою навчання, логопедами та вихователями ДНЗ).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНА РОБОТА

Основні завдання:

- удосконалення навичок аналітичної та прогностичної діяльності щодо допомоги особам із порушенням мовленнєвого розвитку;

- організація логопедичного супроводу учням із мовленнєвими вадами, дітям із особливими потребами та дітям-інвалідам в умовах інклюзивного навчання;

- удосконалення форм корекційно-реабілітаційної роботи з учнями, які мають вади мовлення.

Зміст роботи

Термін

Заклад

Виконавець

1

Проведення оперативних нарад вчителів-логопедів шкільних логопедичних пунктів

1 понеділок місяця

2

Складання сумісних планів роботи з школами на навчальний рік

вересень

3

Складання перспективного тематичного планування по роботі з логопатами з урахуванням діагнозу.

вересень, січень

4

Здійснення зв'язку із зіступниками директорів шкіл з навчально-виховної роботи і класними керівниками учнів, що відвідують логопункти з питань логопедичного супроводження навчально-виховного процесу

вересень, січень

5

Інформуваня педагогічних рад закріплених шкіл про завдання, зміст та наслідки роботи логопедичних пунктів

жовтень, січень,

травень

6

Складання статистичних звітів за результатами діагностики

жовтень

7

Складання аналітичних звітів про роботу логопедичних пунктів

грудень, травень

8

Видача наказів про діяльність шкільної логопедичної служби міста

вересень,

січень, травень

9

Проведення перевірки результативності та ефективності діяльності шкільної логопедичної служби

квітень

10

Здійснення зв'язку з вчителями-логопедами спеціалізованих груп ДНЗ на освітніх округах

протягом року

2. ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА

Основні завдання:

- виявлення вад мовного розвитку учнів початкової ланки, визначення причин мовних недоліків, прогноз ймовірних труднощів в навчанні;

- систематизація обліку та аналізу даних про кількість дітей, які потребують корекції мовного розвитку;

- відстеження динаміки мовного стану учнів початкової ланки.

Зміст роботи

Термін

Заклад

Виконавець

1

Визначення рівня мовного розвитку учнів початкової ланки

вересень

2

Відстеження динаміки мовного та інтелектуального розвитку учня-логопата

січень,

травень

3

Обстеження учнів загальноосвітніх шкіл за запитом батьків, педагогів, спеціалістів шкільного консиліуму

упродовж року, за запитом

4

Надання консультацiй батькам, вчителям та адмiнiстрацiї шкiл з питань, що виникають у процесi дiагностики.

вересень,

січень,

травень

5

Підготовка банку даних учнів-логопатів за результатами обстеження

грудень

6

Уточнення банків даних на учнів із порушенням мови

травень -червень

3. РОБОТА В МІСЬКИХ ПМПК, ШКІЛЬНИХ ПМП комісіях

Основні завдання:

- рання діагностика дітей із мовними та інтелектуальними вадами;

- здійснення психолого-логопедичного супроводу дітей із складними вадами розвитку, у тому числі дітей-інвалідів;

- забезпечення взаємодії спеціалістів в межах шкільної ПМП комісії.

Зміст роботи

Термін

Заклад

Виконавець

1

Проведення діагностичної роботи, та підготовка документації (мовні картки, тощо)

вересень, січень,

травень

2

Забезпечення взаємодії з іншими спеціалістами (психологом, лікарем-психіатром, стоматологом-ортодонтом та інш.)

протягом року

3

Участь у засіданнях міської ПМПК по набору учнів на логопункти.

вересень, січень

4

Участь у засіданнях міської ПМПК по випуску дiтей-логопатiв з логопедичних пунктiв.

січень

травень

5

Проведення діагностичної роботи та участь у засіданнях шкільних ПМП комісіях

за запитом

4. МЕТОДИЧНА РОБОТА

Основні завдання:

- розробка науково-методологічних засад супроводу інклюзивної освіти вчителями-логопедами;

- упровадження в практику інноваційних підходів корекційно-реабілітаційної діяльності в умовах інклюзивної системи навчання;

- поповнення вчителями-логопедами методичних наробок з питань роботи по подоланню вад писемного мовлення.

Змiст роботи

Термiн

Заклад

Виконавець

1

Прийняти участь у обласних заходах для вчителів - логопедів.

згідно плану роботи

2

Підвищити кваліфікацію вчителів-логопедів шляхом проходження курсової перепідготовки за темою «Інноваційні підходи в системі корекційної роботи з дітьми, що мають проблеми мовного розвитку»

згідно плану роботи міського метод. кабінету

3

Проведення засідань МО вчителів-логопедів шкільних логопунктів

січень,

червень, серпень

4

Взаємовідвідування занять вчителів-логопедів логопунктів із залученням вчителів-логопедів дошкільної освіти

жовтень-листопад, лютий-березень

5

Відвідування уроків вчителів початкової ланки з метою вироблення єдиних вимог в роботі з учнями-логопатами та надання цільової консультативної допомоги.

упродовж року

6

Виступ на засіданні методичного об'єднання вчителiв початкової ланки шкіл міста:

- «Характеристика мовленнєвих недоліків, що найбільше заважають вчитися»;

- «Формування орфографічної грамотності у дітей з порушенням писемного мовлення»

- «Особливості формування словникового запасу у дітей із загальним недорозвиненням мовлення»

жовтень

січень

березень

7

Підготувати рекомендації для вчителів початкової ланки:

- «Запобігання й подолання порушень читання оптичного характеру»;

- «Робота вчителя по наданню допомоги учням, що заїкуються»;

- «Запобігання й подолання порушень читання граматичного характеру»;

- «Подолання проявів дисграфії, що зумовлена порушеням мовного аналізу і синтезу»;

- «Створення префіксальних дієслів протилежного значеня. Корекція загального недорозвитку мовлення»;

- «Рекомендації по формуванню складової структури слова»

жовтень

листопад

грудень

лютий

березень

квітень

Розробка збірника методичних рекомендацій для вчителів за різними напрямками корекційної роботи з учнями-логопатами.

травень- червень

5. РОБОТА З БАТЬКАМИ

Основні завдання:

- удосконалення просвітницької роботи з батьками з питань мовленнєвого розвитку дітей, що мають мовленнєві порушення;

- залучення в процес корекційного навчання батьків учнів-логопатів;

- забезпечення своєчасної спеціалізованої допомоги дітям з психофізичними особливостями у школі.

Змiст роботи

Термiн

Заклад

Виконавець

1

Вести систематичну пропаганду логопедичних знань серед батьків

протягом року

2

Надавати батькам учнів, зарахованих на логопедичні пункти, індивідуальні консультації та здійснювати їх облік у журналі обліку консультацій

протягом року

3.

Надавати індивідуальні консультації для батьків учнів з легкими вадами мови (учні, які не зараховані на логопункти) з питань корекції мовних порушень та здійснювати їх облік у журналі обліку консультацій

щомісяця

(за запитом)

4.

Виступати на батьківських зборахз доповідями про завдання і специфіку логопедичної роботи щодо підвищення успішності учнів

- «Співпраця вчителя-логопеда з батьками»;

- «Слово до слова-складається мова»;

- «Основні види порушень звуковимови та засоби їх виявлення»

жовтень

грудень

березень

5.

Відвідування батьківських зборів в спеціалізованих дошкільних закладах з метою надання інформації про роботу шкільного логопедичного пункту.

травень

6.

Підготовка рекомендацій для батьків:

- «Чи варто перевчати шульгу?»;

- «Як гарно вчитися читати! Запобігання помилок в навчані читанню»

- «Допоможіть дитині вчити рідну мову»;

- «Поради батькам, у яких є заїкуваті діти»;

- «Люби, знай, вивчай рідну мову. Система вправ для закріплення набутих мовленнєвих навичок»;

листопад

грудень

січень

березень

квітень

6. НАСТУПНІСТЬ У РОБОТІ

Основні завдання:

- дотримання умов взаємодій учасників, що реалізують корекційну програму розвитку учня-логопата;

- забезпечення спеціалізованого супроводу навчання і виховання учнів;

- підвищення професійної компетентності педагогів в питаннях навчання дітей з відхиленнями у мовному розвитку.

Зміст роботи

Термін

Заклад

Виконавець

1

Відвідування уроків вчителів початкової ланки з метою надання консультацій та вироблення єдиного напрямку в роботі з дітьми – логопатами

1 раз

на місяць

Надання консультативної допомоги вчителям за індивідуальною формою навчання

щомісяця (за запитом)

Проведення відкритих занять для вчителів початкової ланки

листопад лютий

2.

Відвідування занять у спеціалізованих групах для знайомства з особливостями розвитку дітей-логопатів

квітень,

травень

3.

Проведення бінарних занять із залученням психологів шкіл

квітень

4.

Брати участь у засіданнях міських методичних об'єднань вчителів-логопедів дошкільної ланки та вчителів початкових класів

згідно міського плану роботи

5.

Підготувати рекомендаціі для вихователів ДНЗ з питань мовного розвитку вихованців:

- «Поради батькам, в яких є заїкуваті діти дошкільного віку»;

- «Система ігор і вправ для розвитку активної мови дітей-логопатів».

грудень

травень





Кiлькiсть переглядiв: 6420