Діти в кольорі
Діти рано починають відчувати колір та підбирати його для зображення у свого настрію. Доктор Макс Люшер, психолог та дослідник в області кольору прийшов до висновку, що вибір кольору дуже тісно зв’язаний із психологічними особливостями людини, із станом її здоров'я.
Діти використовують в основному 5-6 кольорів. В цьому випадку можна розмовляти про нормальний середній емоційний розвиток школяра. Більш широка палітра кольору говорить про натуру чуттєву, багату емоціями. Якщо дитина використовує тільки 1-2 олівця, це скоріш за все вказує на негативний стан у цю хвилину: тривога(синій), агресія (красний), депресія (чорний). Використання простого олівця іноді трактується як «відсутність» кольору, таким чином дитина повідомляє про те, що у його житті не вистачає яскравих красок та добрих емоцій.
Найбільш значимі фігури дитина завжди виділяє більшою кількістю кольорів. А відкрито несприймаємих персонажів малює чорним, або темно-коричневим кольором. Також колір може передавати риси характеру та стан:
· Темно-синій - концентрація на внутрішніх проблемах, потреба в спокої, самоаналіз.
· Зелений – рівновага, незалежність, впертість, прагнення до безпеки.
· Червоний – сила волі, ексцентричність, направленість у зовнішній світ, агресія (якщо красного забагато), підвищена збудженість, активність.
· Жовтий – добрі емоції, безпосередність, цікавість, оптимізм.
· Фіолетовий – фантазія, інтуїція, емоційна та інтелектуальна зрілість.
· Коричневий – відчуття, фізичний дискомфорт, незручність, часто неприємні емоції.
· Чорний – пригніченість, протест, справжня потреба в змінах
· Сірий – відсутність кольору, апатія, бажання піти, не помічати нічого, що тривожить