Тема семінару «Гіперактивна дитина» - дуже актуальна в наш час.

Років двадцять тому це поняття практично не звучало в повсякденній промові. Тепер же воно у всіх на слуху. Чому? Чи не тому, що кількість таких дітей останнім десятиліттям помітно збільшилася, і це вже стає суспільно значущою проблемою?
Так, ще кілька років тому в початкових класах гіперактивних дітей було по одному-два в класі, а зараз до цієї групи потрапляє вже близько 20–30% учнів. І цей відсоток, нажаль, постійно росте.


Психологам, педагогам і батькам необхідні знання про те, як краще організувати взаємодію з гіперактивною дитиною. Це допоможе компенсувати їм емоційні та поведінкові порушення й повноцінно розвиватися та адаптуватися в соціумі.



Олена Яковенко, директор центру лікувальної педагогіки, нейропсихолог охарактеризувала основні ознаки гіперактивної дитини:

- перебуває у постійному русі й просто не може себе контролювати, навіть якщо утомилась продовжує рухатися, а знесилившись остаточно, плаче й істерить;
- швидко й багато говорить, ковтає слова, перебиває, не дослуховує. Задає мільйон запитань, але рідко вислуховує відповіді на них;
- неможливо вкласти спати, а якщо спить, то уривками, неспокійно;
- дитина - некерована, при цьому зовсім не реагує на заборони й обмеження. У будь-яких умовах (будинок, магазин, дитсадок, дитячий майданчик) поводиться однаково активно;
- часто провокує конфлікти. Не контролює свою агресію - б'ється, кусається, штовхається, причому пускає в хід підручні засоби…



Із кожним роком відсоток гіперактивних дітей збільшується: якщо 40 років тому лише двоє зі ста мали такий діагноз, то тепер щонайменше 30. Гіперактивній дитині притаманна неуважність, імпульсивність, непосидючість, незібраність.

Причинами виникнення гіперактивності є ушкодження головного мозку. Ознаки розвитку синдрому можна побачити вже з народження: немовля замало спить, сон тривожний, у перший місяць яскраво виражений гіпертонус, дитина рано починає тримати голову, відзначається ранній розвиток.




Під час семінару було надано поради щодо роботи з гіперактивними дітьми.




Нагадуємо, що Міністерством започатковано проведення циклу семінарів для педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами. На сайті Міністерства є окрема рубрика: «Дошкільна освіта дітей з особливими потребами», в ній розміщено всі відео-матеріали вебінар-семінарів, поради щодо роботи з такими дітками, спеціальні програми тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 442