Центр логопедичної допомоги Відділ освіти Ставищенської РДАhttp://stavrmk.ucoz.ua/index/0-58
Центр логопедичної допомоги
відділу освіти Ставищенської РДА Київсько
ї обл.



Довгалюк Тетяна Петрівна,
завідуюча центром логопедичної допомоги, завідуюча ПМПК

Центр логопедичної допомоги

Центр логопедичної допомоги є структурним підрозділом районного методичного кабінету. В своїй роботі центр керується Положенням про районний методичний кабінет (2009 р.), Положенням про логопедичні пункти при загальноосвітніх школах (1993 р.) та Положенням про центр логопедичної допомоги районного методичного кабінету.

В центрі працює 4 логопеди. Робота проводиться за такими напрямками:

1. Практична корекційна робота. На початку навчального року обстежується звуковимова учнів та вихованців всіх загальноосвітніх установ району. Центром розроблена спеціальна путівка- направлення з якою логопед приїжджає в школи і повертається з заповненою формою, в якій відображені всі дані про дітей - логопатів, про характер порушеннь , та термін роботи над певними вадами.

За результатами обстеження: складається банк даних дітей, які потребують логопедичної допомоги. В школи, де учнів з порушенням мовлення найбільше, для постійної корекційної роботи виїжджають логопеди, а основна ланка корекції відбувається на логопедичних пунктах, які створені при опорних НВК №1, НВК №2, ДЗН №2, Іванівській ЗОШ І-ІІІ ст. Сюди рекомендується підвозити батькам своїх дітей з тих загальноосвітніх закладів району, де логопед не працює.

2. Другий напрямок роботи центру – це робота з учнями з вадами психофізичного розвитку. З 2005 року створено районну ПМПК, яка проводить діагностичні засідання два рази на рік. Діяльність районної ПМПК спрямована на виявлення, облік, діагностичне обстеження дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку, віком до 18 років; направлення їх до спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, лікувальних закладів відповідного типу, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення.

3. Третій важливий напрямок - це методична, консультативна, навчальна робота.

Вона включає в себе питання методичної допомоги логопедам, вчителям, батькам, вихователям щодо різних форм роботи з дітьми з відхиленнями не тільки в мовленнєвому розвитку, а й психологічній діяльності тобто в роботі з аномальними дітьми.

Положення про центр логопедичної допомоги РМК

1. Загальні положення

1.1. Центр логопедичної допомоги є структурним підрозділом районного методичного кабінету.

1.1. Центр не користується правами юридичної особи і в своїй роботі керується Положенням про районний (міський) методичний кабінет (2009 р.), Положенням про логопедичні пункти при загальноосвітніх школах (1993 р.), Положенням про районний методичний кабінет відділу освіти Ставищенської райдержадміністрації та цим Положенням.

2. Головні завдання та напрями діяльності

2.1. Головними завданнями центру логопедичної допомоги є:

• діагностичне обстеження вихованців та учнів усіх навчальних закладів району з метою виявлення в них порушень усної та писемної мови;

• здійснення навчально-корекційної роботи з дітьми, які мають вади звуковимови;

• надання консультативної та методичної допомоги вихователям та вчителям навчальних закладів району щодо запобігання та усунення порушень усної й писемної мови дітей;

• організація консультативно-освітньої роботи з батьками, які мають дітей з вадами звуковимови.

2.2. Відповідно до головних завдань, центр логопедичної допомоги проводить свою роботу за такими напрямами:

• діагностичний – організація та проведення не рідше одного разу на рік діагностики порушень звуковимови у вихованців та учнів навчальних закладів району;

• навчально-корекційний – проведення систематичних спеціальних занять, спрямованих на виправлення в дітей порушень усної й письмової мови з якнайповнішим урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей;

• консультативно-методичний – надання консультацій і розробка методичних рекомендацій вихованцям, учителям та батькам щодо усунення мовленнєвих порушень у дітей;

• інформаційний – інформування вихователів, учителів і батьків про анатомо-фізіологічні та клінічні основи виникнення, усунення вад звуковимови, програмно-методичні документи та матеріали для роботи з дітьми, нормативні вимоги до організації логопедичної допомоги;

• координаційний – координація дій вихователів, учителів та батьків щодо усунення вад усної та писемної мови дітей;

• профілактичний – визначення основних тенденцій і характерних особливостей порушення звуковимови у дітей та своєчасне запобігання їх виникненню в процесі здійснення навчально-виховного процесу.

3. Структура та органи управління

3.1. Штатна структура центру логопедичної допомоги складається із завідувача центру та вчителів-логопедів. Чисельність персоналу визначається відділом освіти райдержадміністрації.

3.2. Завідувач центру логопедичної допомоги та вчителі-логопеди призначаються завідувачем районного методичного кабінету за погодженням начальника відділу освіти райдержадміністрації з фахівців, які мають вищу дефектологічну освіту.

3.3. Завідувач центру логопедичної допомоги:

• організовує роботу центру, несе відповідальність за результати його роботи та здійснює керівництво і координацію діяльності вчителів-логопедів;

• звітує про виконану центром роботу перед районним методичним кабінетом та відділом освіти райдержадміністрації;

• визначає функціональні обов’язки вчителів-логопедів.

3.4. Учитель-логопед:

• проводить спеціальні заняття з учнями з виправлення вад усного і письмового мовлення;

• координує дії вихователів, учителів і батьків учнів, які мають вади мовлення, під час здійснення навчально-виховного процесу в школі та в домашніх умовах;

• веде пропаганду логопедичних знань серед вихователів, учителів та батьків учнів.

4. Фінансово-господарська діяльність

4.1. Фінансування центру логопедичної допомоги здійснюється за рахунок коштів, передбачених у бюджеті РМК.

4.2. Центр має право надавати платні послуги і розпоряджатися отриманими з додаткових джерел позабюджетними коштами.

4.3. Центр логопедичної допомоги може створювати на базі навчальних закладів району логопедичні пункти та обладнувати їх згідно з існуючими вимогами, використовуючи для цього бюджетні та позабюджетні кошти.

Кiлькiсть переглядiв: 612